Alla inlägg under september 2007

Av Linda - 27 september 2007 17:42

Hej på er!

Hoppas ni mår lika bra som jag gjort i dag. Har ju varit och köpt garn igen på Nalles i Bollebyggd. Bland annat köpte jag en kona med  eskimo i blått och ett benvitt nystan också i eskimo. Av det blev det en mössa till Håkan.

Melina ville vara modell denna gången.

 

Ha det så gott. Tjingiling

Av Linda - 24 september 2007 14:46

Hej!

Saknad efter min mormor finns. Hon gick bort i fredags morgon. Hon var gammal och sjuk. Var glad att jag följde med in den gången jag körde mamma dit. För det var den sista gången i livet jag träffade henne. Det är svårt det här med döden, om man ska ta ett sista farväl eller inte. Menar om man ska behålla bilden av den "friska" eller när personen är sjuk?.

Från början ville jag inte träffa henne men det ändrade sig ganska snabbt. Det var inte så farligt som man tänkt sig från början.

När mormor väl gått bort var det med att ta ett sista farväl. Min mamma och moster hade varit där. Jag visste inte vad jag skulle göra. En vän till mig ringde från avdelningen där mormor låg, frågade om jag tänkt att komma. Om jag nu valde att komma så fanns hon där för mig!

Jag blev mer ledsen och  pratade med min man Håkan. Vi kom fram till att jag iallafall skulle åka dit. Han körde mig.

Monica tog emot mig med öppna armar. Detta var jobbigt!!!!

Hon undrade om jag var beredd att se mormor, det visste ja inte man e väl inte beredd på sånt här. Det var ju första gången jag tar farväl av nån som dött. Vi gick iallafall in till henne. Blev mera ledsen. Efter ett tag gick det bättre. Monica gick. Hon var kall och vacker. hade blommor i sina händer. Visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag tog upp psalmboken och läste FADER VÅR... för henne. Det som var jobbigast var att gå där ifrån. För då var det ju allra sista gången jag skulle träffa henne! Efter ett tag valde jag att gå. I samma ögonblick som jag skulle gå, fick jag en bild på näthinnan i form av en vit fjäril som flög iväg. Det är mitt sista minne av mormor.

Av Linda - 19 september 2007 15:52

Hej på er alla!

Hoppas ni har det bra där ut i höstregnet. Har varit hemma med ännu mera sjuka barn. Det finns väl inte så mycket att göra åt det. Men det känns inte roligt att ständigt vara henna. Nog om det!

Har iallafall börjat att göra färdigt lite grejer jag stickat. Har också handlat in mera halsband. Ska snart ta kort på detta så ni får ta del av det också.

Vi har haft våran första stick-kväll hemma hos Annika (Garntrollet). Nästa gång är vi hos Katarina. Det e ju bara så himla mysigt att sitta och sticka och framför allt tjata & skratta. Om et finns några andra som också har stick kvällar lämmna gärna lite tips på vad ni gör. Vore kul att vata vad andra gör!

Ska bara sätta på en kopp kaffe kommer strax......

Fick plockat ur diskmaskinen med.                             


Av Linda - 12 september 2007 11:48

Tja!

Sitter här med min sjuka dotter, illamående. Vi sitter och smaskar på en philadelphiamacka med gurka och dricker te. Mumsigt!

      Jag blir snart tokig av alla sjukdomar som överrumplar en. Igår var jag på jobbet ,underbart. Men släppte väl iväg Melina förtidigt till skolan. Jaja livet går ju vidare.

Igår var jag och handlade på MAXI , där hittade jag  detta.       Jag har blivit så förtjust i Kitty plus att jag är barnsligt förtjust i pennor & block av alla slag.

Nu ska jag sätta mig och sticka lite. Kram på er alla.                                             
                            


Av Linda - 11 september 2007 17:47

God dag!

Nu har jag äntligen fått lite ordning & reda. Har börjat göra färdigt sånt som bara har legat. Har ganska många projekt pågång nu. Man vill ju börja på nåt nytt hela tiden tycker jag. Vad tycker ni?

Det första jag blev färdig med var Rockys gosiga tröja. Han fryser ganska lätt. Det ska bara sys i hajtandsknappar.

Jag var ju tvungen att börja med Melinas FUSION tröja, kolla här! Det var ett underbart garn att sticka i.

Jag och Annica ( garntrollet) hade beställt detta garn förra veckan. Titta och njut.

  


Av Linda - 6 september 2007 10:54

Heej!

Var inne i stan för några dagar sedan. Köpte min bästa tidning SIMPLY KNITTING.Hamnade sedan på Panduro, där jag köpte dessa pärlor. Jag har för en tid sedan köpt halsband på ebay. När jag såg denna låda blev jag förtjust , tänkte direkt på halsbanden.

Meningen med halsbanden är att skicka med till den som beställer något, kanske "väva in" i något jag stickar, Låta barnen göra egna presenter till kompisar eller helt enkelt göra till sig själv.

 

Titta & njut. Kramizar

Av Linda - 6 september 2007 10:26

Tjena!

Nu finns det ingen ilska kvar. Håkan fick inte ens sätta sig i soffan när han kom hem det var raka vägen till datorn. Felet var att jag hade inte döpt om filerna. Nu har jag lärt mig det också. Äntligen kan jag förmedla det jag har.

Här är Marias garn till lång koftan hon beställde. Vanligt bomull/ull och mjukt bandgarn.

Maria ville ju oxå ha en halsduk som jag påbörjat här.

Som sagt har jag 2 ev. 3 beställningar på långkoftan. Mycket roligt.

En annan ide som Garntrollet delade med sig av är denna grytlapp, Använder PARIS och så virkar man dubbelt. Denna ska hänga på grillen.

Fräckt?

Garntrollet delade också med sig av sitt nya mönster från JÄRBO GARN.

Vilken läcker modell!

Jag ska göra 3 stycken tröjor en till mig en till Jennifer och en till Melina.

Ganet heter FUSION( 50% ull & 50% acryl) Stickor nr 5,5

Mitt garn ( ursäkta kvalitl en glömde ta ur garnerna ur påsarna)

Jennifers garn

Och Melinas.

Oj vad jag kommer att ha de roligt framöver...

Av Linda - 4 september 2007 13:11

Hejsan

Nu blir jag snart tokig. Jag har nu suttit och försökt ladda ner bilder från mobilen till datorn. Tror ni det går bra?   Nä ju j....r. Ena veckan kan jag  och nästa inte. Håkan blir väl tokig på mig snart. Jag som skulle visa er allt roligt jag köpt.Men ni får vänta lite längre bara.

I fredags hade vi gäster hemma, Visade naturligtvis lite av det jag stickat.Vet ni? Jag fick en till beställning på min lång kofta. Maria blev jätte för tjust i den Ska ev. göra en till hennes mamma också. Plus att hon beställde en lila halsduk, hon plockade själv ihop de garner hon tyckte om.

Sitter här och dricker mitt kaffe och funderar lite hur jag mår. Det har varit lite med sjukdomar en tid. I dag var jag hos läkaren igen p.g.a min migrän. Fick en dunder medicin i form av nässprej. Vi får testa den och se om den fungerar. Kommer nu att avsluta och fortsätta senare. Tack för mig! Kramizar Linda

Presentation

Omröstning

Vad är godast?
 Svart kaffe
 Kaffe med mjölk
 Caffelatte
 Cappucino

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards